Från gilli till NY

Hej kära blogg. Vi har varit sämst på att uppdatera och man kan väl inte riktigt skylla på att vi inte har haft tid men så ere typ! Hihi. Gilli var perfekta avslutet efter en veckas festande. Vi var ju ett stort tjejgäng så det var najs att hänga så många, kändes lite mer som hemma! Vi alla tjejer (10st) hyrde tre softa "hus" efter varandra med varsin pool, kändes som ett bra avslut! Dagarna flöt på och det var bara allmänt soft att njuta av den sista värmen och skuggan i strandsängarna. Näst sista kvällen gick vi ut med några skånekillar vi lärt känna här, och kvällen slutade med att vi satt och sjöng Tears in heaven och spelade gitarr med 15 indonesier i ett tält. Det var något av det bästa som hänt denna resa och återigen var det väldigt lätt att älska livet.  Och nu new york!!! Omg. 11 timmar i luften, tre timmar doha, 14 timmar i luften plus 12 timmar jetlag. Sedan var man i NY. Hela första veckan har jag emelie mått riktigt dåligt men börjat känna mig bättre nu igen. Vi har haft en perfekt första vecka dock, det är så skönt att veta att man ska Vara här fem veckor för då behöver man aldrig stressa för att göra något. Det finns all tid i världen att göra allt man vill och framförallt att njuta. Liten genomgång av vad som hänt: Marcus Karlsson har varit här på besök och bott hos oss, himlans trevligt! Har legat i central park och solat, gått genom hela Manhattan, ätit fantastisk mat och verkligen haft det så mysigt :) När jag och Markus var ute och gick till Times square en kväll (vilket förövrigt ligger typ 5 minuter från oss) så var det värsta folksamlingen och vi fattade ingenting. Tydligen hade Harry Potter skådisen precis haft en musikal och skulle gå ut... Och sååååååå kom han liksom!!!!!!! Det var så mycket människor där men vi lyckades vara några av dom få som fick autograf och oss var typ dom ända han pratade med... Så cooooolt!! Vi pratade verkligen med honom haha! Var totalt speedade efter hehe.  Vi har shoppat massa (speciellt Amanda och hon har unnat sig en Canon G12, very Nice)  En dag gick vi till sephora och  uppdaterade hela våra necesärer på helt nytt smink, lite vardagslyx hihi Vi har lärt känna Finise genom Marcus som bor här, så hon har visat runt oss på förra ställen. Bland annat världens godaste efterrättställe Max brenner, där vi åt obeskrivligt god choklad... Hade vi aldrig hittat själva. Vi gick dessutom ut med henne vilket var skoj och annorlunda! Så nu vet vi att vi kommer kunna gå ut vilket är roligt! Och ikväll ska jag och hon på bikram yoga.. Just nu sitter jag i bryant park och njuter av solen, det är typ 20 grader idag, sjukt vad det slår om fort här! Kommer på mig själv hur bra vi har det. Ska nog kolla i lite affärer snart. Har vart och gjort mina naglar och även köpt lite små saker till lägenheten (bland annat 40 rosa galgar Till våra nya kläder hihi). Life is eaaasy!  Juste idag när jag skulle äta lunch så satte jag mig på förövrigt ett asmysigt "öppettak" ställe, som låg på ett tak! Heehe... Då började jag prata med några amerikanska tjejer och det slutade med att när Amanda kom satt vi alla där och delade tapas å snacka och sedan bjöd dom oss båda på lunchen! Älskar amerikaner! Hela dagen har ammi varit i skolan och jag tror det går väldigt bra!! Men efter idag så är det bara halvdagar det blir Nice!  Över till mig (Amanda) hihi skolan var så rolig!! Vi var bara sju i min grupp, läraren var underbar och tjejerna jag gick med var så roliga, från hela världen och bara en kines hehe! Problemet var bara att jag hamnade i eftermiddagsgruppen, vilket verkligen inte funkar så imorgon måste jag byta grupp så jag får gå på förmiddagen istället så jag och Empa kan hitta på skoj resten av dagen :) idag var det som sagt var sommar här iih så härligt!! Jag ÄLSKAR staden! Och på torsdag kommer min familj, så taggad! Då får vi även dator så då blir det bilder från hela resan tjoho puss puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit vad nice ni verkar ha det,blir helt klart väldigt avundsjuk! fortsätt att njut av dom här sista veckorna utav äventyret nu :)

2011-04-12 @ 07:55:27
Postat av: Jesper

varför kom inte mitt namn med? :(

2011-04-12 @ 07:56:09
Postat av: Emma Vanne

ÄNTLIGEN!!! Hej gullisar

2011-04-12 @ 13:20:03
Postat av: Malin

GAAALET!! Underbart det låter! Snacka om avundsjuk!! Önskar jag kunde joina familjen på torsdag, men jag ser till att skicka med massa pussar :D Börjar sakna dig nu syrran så speeda upp tempot nu va så ni snart kommer heeem!! Fortsätt njut :D

2011-04-12 @ 18:00:22
Postat av: Moster Vic

Det låter fantastiskt! Konstigt- jag läste just en artikel om Harry Potter skådisen(har han ett annat namn?)på Broadway! Och så är ni där! Saknade dig Amanda på min födelsedag...det var så stillsamt!

pusspusspuss

2011-04-12 @ 21:26:09
Postat av: Orres Sanna;)

Åå ni är så jäkla coola!!!!! Är så avundsjuk på er!

Längtar tills jag får göra det här!!:)

Ha det nu såå jättejättejättebra den sista tiden (men det är klart ni kommer ha det). Längtar tills ni kommer hem och berättar allt!! Tänker mkt på hur ni har det!

Puusspussss

2011-04-12 @ 22:30:42
Postat av: Liger

I agree with you :)

2011-04-12 @ 22:53:39
URL: http://www.ligerworld.com
Postat av: Oskar bror

Sjuuukktt taggad!!! Tänk på fredag ska vi hänga i new york tillsammans mannar!

2011-04-13 @ 01:03:38
Postat av: caroline Stensved

åååh, ni verkar ha det så underbart! Ni måste berätta allt när ni kommer hem, samt ge mig lite tips då mamma och jag ska dit på shoppingresa 22 juni!! :)



puss på er!

2011-04-13 @ 16:37:34
URL: http://cauoline.blogg.se/
Postat av: caroline Stensved

åååh, ni verkar ha det så underbart! Ni måste berätta allt när ni kommer hem, samt ge mig lite tips då mamma och jag ska dit på shoppingresa 22 juni!! :)



puss på er!

2011-04-13 @ 16:38:00
URL: http://cauoline.blogg.se/
Postat av: ulla

åå älskar att ni updaterat!! puss på er saknar er en massaa!!

2011-04-16 @ 15:59:28
Postat av: Mormor

Nu får ni skärpa er med rapport från NY.

Du har ju desstutom blivit faster Emelie till lilla ljuva Maja.

2011-04-21 @ 22:32:21
Postat av: Moster Ida

Säger som min kära mor ovan... Uppdateringen SUUUUGER! Puss

2011-04-22 @ 09:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0